23948sdkhjf

Innovation Randers fortsætter italiensk satsning

Den østjyske møbelproducent er i fuld gang med forberedelserne til næste uges store møbelmesse i Milano. Målet er at skabe yderligere vækst og nye designstærke kontakter.
Innovation Randers deltog også med en stand under sidste års Milano-messe, og siden da er firmaets omsætning på det italienske marked steget med godt 60 %.

Det til trods for at den danske vareeksport til Italien ifølge Eksportrådet faldt med 17,4 % i 2009.

Havde det ikke været for finanskrisen, kunne væksten dog have været endnu større. Det mener Jesper Knudsen, der er Innovations agent på det italienske marked:

- Det går fint fremad, men ikke så hurtigt, som vi havde håbet på. Det er svært at sige, hvordan tallene havde været uden en finanskrise, men møbler er jo et oplagt sted at spare, når familiens økonomi er presset, vurderer han.

Stort uudnyttet potentiale
Over de seneste tre år har Innovation haft stor succes med at udvikle forretningen i Frankrig, som er gået fra en ganske beskeden omsætning til at indtage en position som virksomhedens tredjestørste marked i Europa.

Nu håber man at gøre noget lignende i Italien:

- Finanskrise eller ej, så sælges der sofaer hver dag, og på det italienske marked har vi stadig et stort uudnyttet potentiale, der kan skabe vækst, lyder det optimistisk fra administrerende direktør Niels Hansen.

Milano styrker designprofilen
Innovation udstiller i år for tredje gang i træk på Milano-messen. Ifølge salgschef Birgit Rojh er deltagelsen led i en langsigtet strategi, og udbyttet skal således ikke gøres op i euro og cent:

- Milano er i højere grad en designbegivenhed end en salgsplatform. Selvfølgelig har vi et stort fokus på blandt andet de italienske kunder og har ordreblokken med i tasken, men Milano er også en unik lejlighed til at knytte nye spændende kontakter fra hele verden, forklarer hun.

Mens fx de besøgende på den store møbelmesse i Köln er forretningsfolk, så er det nemlig designinteressen, der driver de besøgende frem på Salone Internazionale del Mobile i Milano:

- Det betyder, at vi i Milano kan knytte kontakter til forhandlere, der brænder for det gode design, i samme grad som vi selv gør. Den type kunder er ofte mere modige i deres produktvalg og giver os flere designrelaterede input. Alt sammen noget, der er med til at styrke vores designprofil, som jo er omdrejningspunktet for alt, hvad vi laver, slutter salgschefen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.463