23948sdkhjf

Lukning af interiørbrand trækker ned

Til gengæld trækker det amerikanske marked op hos Bloomingville.

Interiørfirmaet Bloomingville har brugt 2016 på at skære ind til benet og organisere sig en lille smule anderledes. Det betyder at man har mistet lidt på omsætningen og overskuddet er reduceret.

Det skriver AOH.dk

I 2016 faldt bruttoresultatet fra 68,5 mio. kr. til 59,9 mio. kr., mens overskuddet gik fra 38,2 mio. kr. i 2015 til 26,3 mio. kr.

Selvom regnskabet ser lidt dårligere ud end i 2015, så er direktør Jan Jakobsen tilfreds. Han anser 2016 som et time-out år, hvor man har omorganiseret sig og fundet det fremtidige fokus.

Jan Jakobsen, der har siddet i direktørstolen siden juni sidste år, er helt klar over, hvor nedgangen kommer fra. I løbet af 2016 lukkede Bloomingville nemlig ned for interiørbrandet Day Home, som man købte af Day Birger et Mikkelsen i 2013.

- Jeg tror, at timingen ikke har været rigtig. Vi var ikke helt parat til at køre et multibrand koncept, og det har vi taget konsekvensen af. Vi har valgt at fokusere på Bloomingville-brandet. Det virker mest rigtigt med den struktur, vi har i virksomheden i dag, siger Jan Jakobsen.

Derudover har den svage norske krone haft indflydelse på forretningen ligesom væksten i kerneforretningen ikke har været tilfredsstillende.

Af positve momenter i 2016 kan nævnes det hastigt voksende amerikanske marked, som Jan Jakobsen regner med vil overhale Danmark som det største enkeltmarked efter 2017.

Med ny struktur og et skærpet fokus forventer Jan Jakobsen vækst i de kommende år.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078