Succes med at sælge design i Brasilien
Scandinavia Designs har på tre år opbygget en god forretning i at sælge designvarer til superrige Brasilianere.
En succesfuld forretning og et showroom, som Anette og Søren Priess Gade har brugt de seneste tre år på at bygge op.
Han er tidligere salgsdirektør i bl.a. Montana og Royal Copenhagen, skriver Jyllands-Posten.
Scandinavia Designs sælger danske designervarer til den rigeste del af befolkningen, der i São Paulo udgør 25.000 mennesker, der tjener mere end 150.000 kr. om måneden.
Dobbelt pris
Prisen på en Stelton-kande er omtrent det dobbelte i forhold til Danmark, primært fordi de brasilianske myndigheder lægger 100 pct. told oven på luksusvarerne.
- Det er et lille, men ekstremt marked, hvor nogle få er ukristeligt rige. Her viser man gerne, at man bruger mange penge, siger Søren Priess Gade til Jyllands-Posten og fortsætter:
- Det kan godt være, at man har masser af penge, men alligevel forsøger folk at få rabat eller at sprede betalingen ud over længere tid.
Udvidelser
Det har været en stor udfordring at få pengestrømmene til at gå op i en højere enhed.
For varerne kan sidde fast i tolden i Brasilien i lang tid, og der kan også gå lang tid før pengene kommer ind via afdragene.
Parret har planer om at udvide forretningen eller at dreje det i retning af at sælge til f.eks. bygge- og hotelprojekter.
De søger derfor en investor, der kan hjælpe med.