Globe Zero 4 satser offensivt
Nye produkter og et benhårdt fokus på at opdyrke de internationale markeder skal sikre ny vækst hos den århusianske møbelproducent i 2010.
Århus-firmaets positive udmeldinger er bemærkelsesværdige i betragtning af, at den samlede møbelbranche er hårdt ramt af den økonomiske krise.
Mange steder har producenter skåret ned på produktudviklingen og sænket antallet af medarbejdere. Hos Globe Zero 4 vælger man imidlertid at tackle krisen på en anden måde – nemlig i form af innovation, oprustning og et benhårdt fokus på at opdyrke de internationale markeder.
Skal være endnu mere kendte
Sidstnævnte bliver en opgave for 31-årige Marck Lyngø, der i marts blev ansat som ny Vice President.
Med en fortid som International Sales Director ved Borks A/S har han en omfattende viden om, hvad der rører sig på det internationale marked samt ikke mindst et stort netværk at trække på:
- Globe Zero 4 er allerede repræsenteret i mange lande, men vi skal være endnu større og endnu mere kendte. Det er min opgave som en ny del af teamet at medvirke til at det sker, siger Marck Lyngø.
Fra polstermøbler til outdoor
Globe Zero 4 deltog i april på Milano-messen, Salone Internazionale del Mobile 2010, hvor virksomheden havde sikret sig en stand i den eftertragtede pavillon 12.
De besøgende kunne her stifte bekendtskab med tre produktnyheder og blandt andet prøvesidde en udendørsudgave af den populære ’True Love’ stol fra designerne Busk+Hertzog:
- Vi er et firma, som hidtil udelukkende har fremstillet polstermøbler, så det er helt nyt for os at lave en outdoor-serie. Men i år præsenterer vi ’True Love Outdoor’, som er baseret på polsterstolen ’True Love’, der er en af vores største salgssucceser, siger Marketing Manager Pia Halle.
De øvrige produktnyheder var ’Capri Multi’ – en videreudvikling af stolen ’Capri Lounge’, samt kaffebordet ’Penny’, der er designet til at passe sammen med en af Globe Zero 4’s andre store salgssucceser – siddemøblet ’Plasma’.