Flügger-direktør til Wood Supply: Sådan forbedrede vi indtjeningen
Flügger har i nyt halvårsregnskab formået at styrke sin indtjening, selv om omsætningen skuffer den danske farvekæde med 550 butikker.
Det skyldes især, at man har "konsolideret butiksnettet", som Flügger-koncernen kalder det.
Jimmi Mortensen, adm. direktør hos Flügger, fortæller, at man har lukket cirka 5 procent af salgsstederne indenfor det sidste år og at det smitter positivt af på regnskabet.
- Vi har kigger på de ændringer, der sker i infrastruktruen. Vi kigger på, hvordan vi kan øge tilgængeligheden, så det bliver nemmere at komme til vores butikker. Vi har kigget på vores generelle butiksformat, og vi har justeret åbningstiderne.
Eksempelvis I Stockholm har Flügger valgt at åbne klokken 5 om morgenen til gunst for håndværkere på storbyens byggeprojekter.
I Island har Flügger derimod fundet det hensigtsmæssigt at forlænge åbningstiden ud mod aftenen, fortæller.
Butikslukninger har især handlet om at slå mindre egne Flügger-butikker sammen til større og mere tilgængelige butikker.
- Vi har sikret, at der er den rigtige bemanding og plads til hele sortimentet. Det sikrer, at kunderne kun behøver at køre ét sted hen, siger Jimmi Mortensen til Wood Supply.