Actona holder fast i strategien
Langt størstedelen af produktionen sker hos eksterne samarbejdspartnere. Det sikrer fleksibilitet og er en af årsagerne til, at Actona går frem, mens andre går tilbage.
Den jyske milliardforretning er baseret på en strategi om at være totalleverandør til møbel- og bolighuse i en lang række lande. Dermed drager Actona i høj grad fordel af, at kunderne i disse år vælger færre, men større, leverandører:
- Vi øger salget til både eksisterende og nye kunder. Så vurderingen er klart, at vi vinder markedsandele, siger adm. direktør Orla Dahl Jepsen i torsdagens udgave af Jyllandsposten.
Fleksibilitet er afgørende
Koncernen har selv tre udenlandske fabrikker, men produktionen er dog primært baseret på samarbejder med underleverandører og producenter:
- Hovedparten af produktionen sker hos eksterne samarbejdspartere, mens vi kun selv har en mindre egenproduktion. Den strategi holder vi fast i. I vores del af markedet er det afgørende konstant at udvise fleksibilitet og anvende de leverandører, som sikrer produkterne til den rette pris. Samtidig skal vi som leverandør være hurtig til at reagere på nye strømninger og tendenser, fortæller Orla Dahl Jepsen til Jyllandsposten.