23948sdkhjf

Mater vil konkurrere med de helt store

En ny, ambitiøs strategi skal sætte turbo på væksten.

Det sker med åbning af showrooms i en række europæiske storbyer, massiv produktudvikling og opbygning af eget, internationalt salgsnet. Målet er massiv vækst de kommende fire år. Det skriver Mater i en pressemeddelelse.

- Det er nu, vi udlever vores drøm.

Sådan beskriver Maters direktør og stifter, Henrik Marstrand, den rivende udvikling, møbelproducenten er i netop i år.

Det er blandt andet en årlig vækst på 30-40 procent de seneste fem år og et øget fokus på bæredygtig produktion fra forbrugernes side, der har givet Mater mulighed for at accelerere de ambitioner, stifteren helt fra begyndelsen har haft med Mater:

- Vi har lagt en meget klar strategi, som nu bliver fremrykket et par år. I løbet af de næste fire år skal vi øge omsætningen markant – og det kommer vel og mærke oven på en række gode år, siger Henrik Marstrand.

Den ambitiøse direktør, der etablerede Mater i 2006, forklarer succesen med, at folk i dag vil have noget unikt. Og allerede i år lancerer Mater derfor et rekordhøjt antal produkter med en bæredygtig historie.

Derudover åbnede Mater i november sin første concept store – Mater Earth Gallery, en kombineret butik og showroom – i Københavns Nordvestkvarter. Yderligere fire Mater Earth Galleries åbner i Oslo, Stockholm, Hamborg og München de kommende to år – hvoraf det næste åbner i London i forbindelse med designmessen Clerkenwell Design Week.

En ny salgsdirektør med erfaring fra en tilsvarende stilling hos blandt andet møbelproducenten Gubi er hentet til en nyoprettet stilling og skal stå for etablering af eget salgsteam, distribution og agentnetværk verden over.

- Vi vil op og konkurrere med de helt store spillere på markedet. Vi skal gøre det endnu tydeligere for forbrugerne, at Mater har en unik, etisk tankegang, og ud over vores bæredygtige profil er vores force, at vi visuelt skiller os ud og ikke ligger i slipstrømmen på den douce, mainstream New Nordic-bølge, siger Henrik Marstrand.

I efteråret 2017 fik Mater tilført kapital fra venturefonden North-East Venture til at accelerere sin strategiplan.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.036