23948sdkhjf

Ny topchef skal sikre vækst i Thema

46-årige Poul Fuglsbjerg er ansat som ny adm. direktør på vinduesfabrikken, der som minimum vil fordoble omsætningen i løbet af to år.
Efter flere år med underskud er Thema nu klar med en ny strategi, der igen skal sikre sorte tal på bundlinjen.

Til at føre planerne ud i livet har dør- og vinduesfabrikken ansat 46-årige Poul Fuglsbjerg, der havde første arbejdsdag som adm. direktør den 3. januar.

Den nye topchef har en baggrund som fabrikschef hos Hvidbjerg Vinduer og logistikdirektør hos Kvik Køkkenet, og han kommer til Horsens med en klar ambition:

- Vi skal vende Thema fra at være en typisk produktionsvirksomhed til en virksomhed, der har ekstremt fokus på kunderne. Vi skal være betydeligt bedre til at fortælle kunderne om alle de kvaliteter og muligheder, som er indbygget i vore forskellige produkter – eksempelvis omkring tryghed, klima, støj og æstetik i byggeriet, siger Poul Fuglsbjerg til dagbladet Børsen.

Fra 50 til 100-150 mio. kroner
Umiddelbart før finanskrisens udbrud investerede Thema 60 mio. kroner i nyt domicil og 30 mio. kroner i nye maskiner.

Sammen med nedturen i byggeriet har det påvirket regnskaberne negativt, og i 2009 måtte Thema således indkassere et underskud på knap 18 mio. kroner før skat, mens det endnu ikke offentliggjorte 2010-regnskab ender i et minus på knap 10 mio. kroner.

I 2011 kalkulerer virksomheden med et mindre underskud, men i 2012 er det forventningen, at man vil se effekten af den turnaround og vækststrategi, som nu er søsat:

- Ambitionen er, at vi i løbet af de næste to år skal øge omsætningen fra 50 mio. kroner til 100-150 mio. kroner og have sorte tal på bundlinjen – uden at jeg vil sætte præcise tal på indtjeningen, siger Poul Fuglsbjerg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094