23948sdkhjf

Bruunmunch: Vi vil tilbage til rødderne

Virksomheden indgår samarbejde med Horsens Polstring for at skabe nyt image.

En barsk vind suser ind fra vest og skærer sig vej helt ind til knoglerne. Bølgerne bruser og slår op mod den brede sandstrand.

Den jyske vestkyst er barsk og smuk af natur. Men også urokkelig, stabil.

Den samme identitet vil makkerparret Jacob Munch og Henrik Bruun, der står bag møblerne fra Bruunmunch, nu bruge til at skærpe designhusets profil.

Fremover skal det være endnu tydeligere, at Bruunmunch er dansk, kvalitet og præget af solidt, jysk håndværk, man kan stole på. Det er nemlig også det, som de to barndomsvenner har med sig fra opvæksten i Esbjerg. 

Som en del af den proces har Bruunmunch derfor indgået et samarbejde med Horsens Polstring, der fra august overtog produktionen og polstringen af møblerne fra Bruunmunch.

- Det eneste vi mangler nu er at få vores nye profil markedsført ud til kunderne i Europa. Vi har baglandet på plads, siger Jacob Munch.

Kvalitet er afgørende
Tidligere var det Danish Design Supply, der gennem tre år stod for produktionen af møblerne fra Bruunmunch.

Dele af den produktion foregik i Litauen, og det har fået Bruunmunch til at træffe beslutningen om at skifte leverandør. Bruunmunch skal være dansk og produceret i Danmark – blandt andet for at styrke virksomhedens CSR-strategi.

Foruden dansk produktion er Horsens Polstring lig med kvalitet, hvis man spørger makkerparret hos Bruunmunch. Og dét er en vigtig del af virksomhedens nye brand:

- Kvalitet er altafgørende for os. Uden kvalitet har vores produkt aldrig en chance, siger Jacob Munch, der tror på, hans kunder foretrækker kvaliteten så højt, at prisen på møblerne godt kan stige en smule.

Mere træ, mere skum
Det er ikke blot tomme ord, når Jacob Munch mener, at kvaliteten af møblerne er forbedret.

Efter overtagelse af produktionen har indehaver af Hosens Polstring, Morten Jønsson, kigget møblerne nøje efter. De indeholder derfor nu mere skum, 50 procent mere træ og flere tværdele skum for at gøre konstruktionen stærkere. Desuden er der flere fjedre for at øge komforten.

Med al produktion samlet i ét hus bliver polstringen desuden bedre, fordi der kun skal få skridt fra syerske til polstrer for at tilpasse stoffet – ikke knap 1000 kilometer mellem Sydjylland og Litauen

Og det er ikke kun Jacob Munch og Henrik Bruun, der ser samarbejdet som et skridt mod bedre branding af virksomheden. Det samme gælder Morten Jønsson:

- Bruunmunch har et fedt design, og jeg vil gerne fremstå som en halvmoderne fyr. Samtidig er jeg gammeldags og lover, hvad han lover. På den måde passer på perfekt sammen, siger han.

Bruunmunch har over de seneste tre år solgt for samlet set mere end 20 mio. kroner til lande som Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig og Danmark.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078