23948sdkhjf

Fuld fart på væksten hos JKE Design

Med en ny målsætning satser den nordjyske køkkenproducent på både at fordoble omsætningen og antallet af forhandlere i 2013.
I efteråret 2010 havde JKE Design 50 forhandlere i Norden og et mål om at øge dette tal til 80 i løbet af tre år.

I dag, godt et år senere, tæller JKE Design tæller 72 forhandlere, og derfor søsætter virksomheden nu en ny og endnu mere ambitiøs vækststrategi:

- Med baggrund i en række konkrete dialoger med potentielle nye forhandlere forventer vi at udvide med 20-25 butikker i Skandinavien over det næste års tid. Derfor har vi sat en realistisk ny målsætning om 100 butikker i Skandinavien i starten af 2013, fortæller salgsdirektør Claus Nielsen.

One-stop-shopping
Det skal være attraktivt at være forhandler hos JKE Design, og derfor arbejder ledelsen med en række offensive tiltag, der skal tiltrække nye partnere:

- Vi tror på, at vores kæde bliver stærkere, når butiksejeren og vi er tætte samarbejdspartnere. En del af vores offensive strategi er en transitløsning med one-stop-shopping, hvor forhandleren kan bestille alle relaterede varer som bordplader, hvidevarer, belysning etc. direkte på fabrikken i Jerslev sammen med køkkenet. Det giver forhandleren mere salgstid, og på den måde bidrager strategien til en effektivisering og optimering af indtjeningen. Samtidig er det en fordel for forbrugeren, der får hele sit køkken leveret på én gang med samme lastbil og endelig har det også en miljømæssig fordel, at vi kan samle hele leverancen til forbrugeren i én lastbil, forklarer Claus Nielsen.

Tv-satsning i støbeskeen
De ambitiøse vækstmål kræver dedikeret fokus på de enkelte markeder, og JKE Design har det seneste år styrket organisationen på en række centrale poster. Organisationen er derfor på plads og fuldt gearet til at udnytte potentialet på de tre skandinaviske markeder, forsikrer salgsdirektøren.

- Selvom krisen fortsat kan mærkes i køkkenbranchen, har den offensive strategi virket og bl.a. rykket kendskabsgraden markant, fortæller han.

JKE Design forventer derfor en fortsat vækst de kommende år gennem øgede markedsandele og gennem en styrkelse af den enkelte butik. En tv-satsning i efteråret er næste skridt på vejen mod nye mål.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062