Outline Vinduer vil være mere kendte
Vinduesproducenten sætter ekstra tryk på markedsføringen med en ny visuel identitet som skal medvirke til, at Outline får større gennemslagskraft blandt slutbrugerne.
Derfor vil man nu kommunikere direkte til slutkunderne, hvor fokus tidligere har været på virksomhedens vigtigste salgskanal i markedet, som er et landsdækkende netværk af trælaster og byggemarkeder.
Markedsdrevet tankegang i fokus
Hidtil har tankegangen hos virksomheden været meget produktionsorienteret, men det skal der nu ændres på i takt med, at slutbrugeren kommer mere i fokus. Derfor vil Outline gennem sin markedsføring arbejde på at skille sig ud fra mængden.
- Slutkunden forstår ofte ikke, hvad vi som vinduesleverandør taler om, og hvad der ligger bag vores produkter og priser. Det er den store udfordring for alle vinduesproducenter i Danmark, men på samme tid ser vi det som en mulighed for at gøre en forskel med Outline, udtaler salgs- og marketingdirektør Mona Sloth Nielsen.
- Det har været vigtigt for os at udvikle en visuel identitet, som er tro mod virksomhedens ånd og kundernes oplevelse af Outline, fortsætter hun.
Begejstrede medarbejdere
Det har da også vist sig, at det ikke har været et problem at forankre den nye visuelle identitet i organisationen, tværtimod er alle medarbejderne dybt begejstrede for det ”nye” Outline og føler, at den rammer plet.
Tilblivelsen af den nye visuelle identitet er baseret på en længere udviklingsproces på tværs af organisationen. En stor del af forarbejdet har ligget i at identificere Outlines markedsposition, hvor man appellerer til målgruppen på en måde, der skiller virksomheden ud fra konkurrenterne, og som bygger på Outlines styrker.
- Det har været både spændende og udfordrende at være en del af det projektteam, som har arbejdet med Outlines nye visuelle identitet. Det har været nødvendigt at gøre op med den oprindelige tankegang i virksomheden, og det har ikke altid været helt nemt. Men vi er særdeles stolte over det endelige resultat. Nu fremstår Outline med en skarpere profil, der giver et mere klart billede af, hvem vi er, siger marketingkoordinator Sanne Hosbond.