23948sdkhjf

Boligmøbelmesse samlede branchen

Wood Supply besøgte i sidste uge den anden udgave af møbelmessen.dk i Vejle. Her var branchen samlet på kryds og tværs med fokus på den almindelige møbelhandel.
Møbelmessen.dk er buddet på en messe for møbelbranchefolk, som både tilbyder en platform for handel med møbler og giver inspiration til det daglige arbejde for sælgere og ansatte i landets møbelbutikker.

Messen var i år udvidet fra én til tre haller i DGI-huset i Vejle, hvor der var udstillere fra ind - og i år også - udland. På messens anden dag kunne Esben Veng-Christensen, messeansvarlig og direktør i Global Furniture, berette om god stemning på den velbesøgte messe.

Baggrunden for messen er ifølge den optimistiske arrangør behovet for et udstillingsvindue, der tager over fra de gamle, nu lukkede møbelmesser. Dermed er det en målsætning at samle branchen og skabe nye forbindelser i en afslappet atmosfære.

Salg og kontakter
Værdien af møbelmessen var Esben Veng-Christensen ikke i tvivl om. Han understregede, at det primære formål er at øge salg og indgåede aftaler for de fremmødte. Netop der er messens timing god i forhold til det kommende års kataloger, forklarede Esben Veng-Christensen. Samtidig henviste han til de gode muligheder for at indgå aftaler med henblik på det forestående januarsalg.

- Vi kommer sammen på kryds og tværs i branchen; udstillere, agenter, møbelproducenter og forhandlere. Samarbejde er det, som skal bringe os videre, slog Esben Veng-Christensen fast.

Med messens koncept føler Esben Veng-Christensen, at man har ramt en nerve. Med godt en fordobling af antallet af udstillere fra nogle og fyrre til knap 80 samt et besøgstal, der på åbningsdagen var cirka 20% over sidste år, taler alt for, at den tilbageholdenhed sidste års messe blev mødt med, er forduftet.

Positive tilbagemeldinger på vellykket koncept
Processen om at udbrede kendskab til møbelmessen.dk er skabt gennem kontakter i branchen. Først skete det ved at lade rygtet spredes. Ovenpå sidste års succesfulde messe er det dog lidt mere organiseret, ligesom brancheagenter har gjort opmærksom på arrangementet hos de virksomheder, de har haft kontakt til i løbet af året.

Ifølge Esben Veng-Christensen må den positive respons og det gode navn gerne gøre messen endnu større. Dog skal det grundlæggende niveau og koncept fastholdes.

Årets fremgang har ikke kun betydet, at der er kommet flere udstillere. Geografisk er der også satset mere på udlandet, en udvikling firmanavne Sverige, Norge, Tyskland, Polen og Litauen bekræfter. Fremadrettet er det også målet at skabe større interesse hos specielt de svenske og norske branchefolk.

Tiltrukket af den gode omtale
Blandt de udenlandske firmaer, der er stødt til udstillerlisten på møbelmessens andet år, er litauiske Grafu Baldai. Sammen med deres danske agent Ulrik Andersen viser firmaet flere af deres sofaer frem. Ulrik Andersen er samtidig eksponent for udviklingen omkring messen. Han har blandt andet valgt at udstille på messen på baggrund af de mange positive tilbagemeldinger:

- Jeg har oplevet kæmpe opbakning til messen hos de firmaer jeg besøger rundt om i landet, siger Ulrik Andersen, som ud over Grafu Baldai også repræsenterer Focus Design.

Den summen, som hurtigt bredte sig i de tre haller, er også et håndgribeligt bevis på den livlige snak mellem udstillere og besøgende, som har været med til at gøre møbelmessen.dk til en succes.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.075