23948sdkhjf

Ny kvinde i formandsstolen hos Mater

Hun er opfostret i en verden af design og arkitektur, har trådt sine barnesko på Milanomessen med sin far, og siden brugt adskillige år i ledende salgs- og marketingroller i design- og modebranchen.

Mater A/S har budt den tidligere Fritz Hansen- og Sportsmaster-profil Sofie Lindahl-Jessen indenfor i rollen som ny bestyrelsesforkvinde.

Med ønsket om at opkvalificere det hold, der understøtter virksomhedens fokus på bæredygtige produktionsmetoder af eksklusive designs, har Mater valgt Sofie Lindahl-Jessen som ny bestyrelsesforkvinde. Maters afgående bestyrelsesformand, Peter Warrer, takker af grundet tidsmæssige årsager. Han har været en væsentlig bidragsyder til Maters position på markedet indenfor design og bæredygtighed de seneste 2 år, skriver møbelvirksomheden i en pressemeddelelse.

Vi er meget glade for at have fået Sofie Lindahl-Jessen ombord som ny bestyrelsesforkvinde. Vi har en klar handlingsplan for hvordan vi styrker vores brand og vækstplaner, og med Sofies solide erfaring fra branchen, har vi endnu en kompetent sparringspartner med på rejsen. Vi er overbeviste om, at Sofie kan bidrage til udrulning af vores kollektioner på vores nøglemarkeder og skærpe vores unikke profil yderligere, siger Henrik Marstrand, CEO og grundlægger af Mater.

Sofie Lindahl-Jessen ser frem til samarbejdet med en af designbranchens pionérer inden for bæredygtig produktion af møbler og belysning.

– Jeg synes projektet er enormt spændende; Mater sidder uden tvivl på de mest nytænkende historier i designbranchen og differentierer sig meget markant på markedet. Alene historien om og metoden bag Ocean kollektionen er nyskabende, og arbejdet med cirkulært design med skarpt fokus på æstetik er meget visionært for branchen, udtaler hun.

Solid erfaring i branchen

Som tidligere Salgs- og Marketing chef hos Fritz Hansen, har Sofie Lindahl-Jessen solid erfaring med at skalere og kommunikere til et globalt publikum. Hun har i øvrigt været CEO i Sportsmaster og Saint Tropez, siddet i bestyrelsen i VIPP og er nuværende bestyrelsesmedlem i Imerco.

– Der sker en masse i branchen i øjeblikket, og der er øget fokus på det cirkulære. Vi skal være bedre til at passe på vores klode og overveje de fortællinger, vi som brand går ud i verden med. Mater har en lang række gode historier om bæredygtigt, long-lasting design, men det er også et relativt komplekst budskab at komme ud med, siger Sofie Lindahl-Jessen.

Personligt har Sofie Lindahl-Jessen også en årsag til at træde ind i Maters bestyrelse.

– Jeg har fået et stigende ønske om, at vi som virksomheder og forbrugere skal gøre mere for miljøet, blandt andet ved at kigge på vores forbrugsmønstre og produktionsmetoder. Derfor glæder jeg mig til at deltage i et projekt som er fremadskuende og et brand der tænker innovativt: jeg er for eksempel meget begejstret for Maters strategi om at anvende etiske produktionsmetoder, benytte virksomheders affald til nye designs og fjerne forurenende plast fra verdenshavene. Det er meget konkrete bidrag til en mindre forurenende industri, og det er jeg personligt enormt inspireret af, lyder det fra den nye kvinde i formandsstolen.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078