Aggressiv markedsføring og prissætning vendte udviklingen
Vordingborg Køkkenet formåede sidste år at løfte bundlinjen med hele 37 mio. kroner, og i år forventer direktøren at fastholde niveauet.
Allerede året efter lykkedes det dog at vende udviklingen, og virksomheden kom ud af 2010 med et overskud på 17 mio. kroner.
- Det skyldes mange små ting. Vi har blandt andet været aggressive i vores markedsføring og i vores prissætning. Men det kan man kun gøre, hvis omkostningerne er skåret ind til benet, siger adm. direktør Hjalmar Skovholm Hansen til Berlingske.
Bunden er endnu ikke nået
Med Lean-filosofien som forbillede skar Vordingborg Køkkenet ned i såvel administration som salgsorganisation, mens produktionen blev outsourcet til Tyskland.
Resultatet var en veltrimmet virksomhed, gearet til ny vækst, og i foråret blev butik nummer 24 og 25 åbnet i henholdsvis Hjørring og Vejle.
Hjalmar Skovholm Hansen fortæller til Berlingske, at flere åbninger er på vej, og i 2011 forventer han et resultat på niveau med 2010 – selvom branchen efter hans vurdering endnu ikke har nået bunden.