Ikea har presset et års strategi ned på en måned
Da Ikea for en måned siden blev nødt til at corona-lukke sine fem danske varehuse, valgte virksomheden at fremskynde den digitale strategi, der ellers skulle være udfoldet over det næste år.
Det skriver Børsen.
Elefteria Cromlidou, kommerciel direktør for Ikea Danmark, fortæller til avisen, at der den seneste måned er blevet sat fart på implementeringen af et helt års fremtidig strategi.
– Alt er blevet accelereret. De planer, som skulle være ført ud i livet om et år eller halvandet, skulle pludselig være klar dagen efter for at imødekomme efterspørgslen, fortæller Elefteria Cromlidou, der peger på, at virksomhedens eneste mulighed for fortsat at lange saml-selv-møbler over disken var, at det foregik gennem webshoppen.
Elefteria Cromlidou fortæller desuden, at det har været en udfordring at fremrykke strategien, og særligt var begyndelsen drevet af logistiske udfordringer. Derfor arbejdes der også stadig på at udforske mulighederne i forhold til hjemmesiden.
Artiklen er en del af temaet Corona-virus.