23948sdkhjf

Studerende skal skabe innovation hos Fritz Hansen

Hvordan ser virksomheden ud om fem år, og hvilke kundesegmenter skal der være fokus på? Det er nogle af de spørgsmål, som møbelfirmaet Fritz Hansen og 18 Teko-studerende skal finde svar på.
Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning er nu klar med sin 22. udgave af Innovation Cup, som denne gang får deltagelse af møbelvirksomheden Fritz Hansen.

Under overskriften ”Fremtidens kulturbærer” skal 18 studerende fra Teko Design + Business bruge fem uger på at analysere Fritz Hansens forretningsmodel og give forslag til et nyt forretningskoncept, der bygger videre på det nuværende brand.

De spørgsmål, som de studerende skal arbejde med, er blandt andet: Hvordan ser virksomheden ud om 5 år?, hvad er udfordringerne?, hvilke værdier skal man bygge på?, og hvilke kundesegmenter skal der være fokus på?

Om Innovation Cup
Innovation Cup afholdes flere gange årligt af Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning i samarbejde med uddannelsesinstitutioner og virksomheder. På få uger får virksomheder i et koncentreret forløb udviklet nye designs af bl.a. designere, arkitekter og studerende fra design-, arkitekt- og produktionsteknologi-uddannelser.

I tværfaglige grupper arbejder de involverede med en konkret opgave, direkte afledt af virksomhedernes behov for design- og produktudvikling.

Formålet med Innovation Cup er at udbygge og sikre samarbejdet mellem virksomheder og uddannelsesinstitutioner i Danmark. Samtidig med at Innovation Cup er en god mulighed for virksomhederne, er det med til at promovere nyt, dansk design og synliggøre danske virksomheders innovationsevne.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08