23948sdkhjf

Endnu et solidt årsregnskab fra Howe

Solid fremgang på især det danske og de sydeuropæiske markeder sikrede fremgang på både top- og bundlinje hos møbelvirksomheden Howe i 2011.
Howe A/S har netop offentliggjort regnskabstallene for 2011, og her kan Middelfart-virksomheden glæde sig over et overskud på 4,85 mio. kr. efter skat – en fremgang på godt 1,8 mio. kr. i forhold til 2010.

Med 2011-resultatet fortsætter Howe den positive udvikling, der samlet set har sikret virksomheden et nettooverskud på 23,5 mio. kr. de sidste fem år. Fra 2010 til 2011 blev omsætningen øget med 12,7 procent til 88,9 mio. kr., mens ordreindgangen steg med 21 procent.

- Årsregnskabet for 2011 viser, at Howe på alle områder er en sund og solid virksomhed. Vi har overskud af likviditet, og vi har en soliditetsgrad på 41,1 procent. Vi glæder os over fremgangen i såvel omsætning som indkomne ordrer. Og med stigningen i indkomne ordrer er udgangspunktet for 2012 rigtig positivt og forventningerne til 2012 er store, siger en glad CEO, Michael Jacobsen, der står i spidsen for 40 medarbejdere.

Stærke på eksport
90 procent af Howes omsætning kommer fra eksportmarkederne, og i 2011 har fremgangen især været mærkbar på de sydeuropæiske markeder samt på det hjemlige danske marked.

- I Spanien har vi haft det bedste år nogensinde med en omsætningsfremgang på 131 procent, fortæller salgs- og marketing manager Lars Bruntse.

I Italien og Danmark har omsætningsfremgangen været på henholdsvis 94 procent og 91 procent, mens Howes næststørste marked, Frankrig, er gået frem med 28 procent.

Succesfuldt koncept
Hemmeligheden bag den flotte udvikling skal ifølge CEO Michael Jacobsen findes i Howes partnertankegang og samarbejdet med agenter og distributører på de respektive markeder.

Lars Bruntse påpeger, at Howes konceptuelle brand også spiller en afgørende rolle. Virksomheden har nemlig stor succes med konceptet ”Free Thinking”, hvor holdbarhed, funktion, miljø og design udgør det bærende fundament:

- Vi er enormt skarpe på konceptet, og der er klarhed omkring vores brand. Vi designer, udvikler og producerer pladsbesparende og multifunktionelle møbler af høj kvalitet. Det er egentlig ret banalt, men det er grundlæggende dyder, som vi tillægger stor vægt, fortæller Lars Bruntse.
Læs mere om: Howe
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095