Ledelsen overtager Scan Office
Nyt ejerskab samt en langsigtet finansiering af virksomheden skal sikre stabilitet og skabe fundamentet for fremtidig vækst.
Ulemperne ved at være ejet af et konkursbo, såvel personalemæssigt som i samarbejdet med leverandører og kunder, har imidlertid været en væsentlig stopklods for udviklingen. Derfor har ledelsen nu overtaget ejerskabet af Scan Office.
Den daglige ledelse, divisionsdirektør Frank Lindhøj (kontormøbler) og Gert Gerber (kontorartikler), salgsdirektørerne Jan Bertelsen og Kenneth Akselsen (kontormøbler) samt adm. direktør John H. Andersen, har sammen med bestyrelsesformand Finn V. Nielsen købt selskabet, med sidstnævnte som hovedaktionær.
I samme forbindelse ændrer Finn V. Nielsen funktion fra at være bestyrelsesformand og konsulent i virksomheden til at være adm. direktør. Ny formand for selskabets bestyrelse er den hidtidige næstformand Marianne Philip. John H. Andersens fremtidige funktion er økonomidirektør.
Der er plads i markedet
Scan Office har to divisioner; Kontorartikler og Kontormøbler. Ambitionen for begge divisioner er at være blandt de førende virksomheder i hver sin branche i Danmark. Det skal lykkes ved at tiltrække og fastholde branchens bedste medarbejdere og indgå og udbygge langvarige samarbejder med såkaldte A-leverandører, således at kunderne, såvel erhvervslivet som det offentlige, vil foretrække Scan Office.
Samtidig med ledelsens investering i købet af Scan Office er der etableret en langsigtet finansiering af virksomheden, som giver den nødvendige tryghed for såvel kunder, leverandører og ikke mindst medarbejderne.
- Der er for mig ingen tvivl om at der er en selvstændig plads i markedet til Scan Office, udtaler selskabets ny hovedaktionær og adm. direktør, Finn V. Nielsen.
Scan Office blev etableret som anpartsselskab i foråret 2009 i kølvandet på konkursen i Scan Office/CJC Gruppen. De første to år blev svære og kostede et samlet underskud på 40 mio. kr., men i et forkortet regnskabsår 2011 lykkedes det imidlertid at hente et overskud på 3,6 mio. kr.