23948sdkhjf

Konkursramt transportdirektør i hårdt angreb på glasproducent: Satans møgdyr

– Sådan nogle satans møgdyr. 

Så bramfrit kunne man torsdag læse Jens Ingvardsen, indehaver af det konkursramte Ingvardsen Transport, udtrykke sin frustration i Nordjyske.

Anledningen var netop den konkurs, der har ramt hans Hjørring-baserede transportfirma, og som ifølge Jens Ingvardsen skyldes, at en anden Hjørring virksomhed, nemlig Glaseksperten, er løbet fra en mundtlig aftale.

– Årsagen til konkursen er, at vi har mistet vores kørsel, fordi der er nogen, der ikke har stået ved deres aftale. Vi kørte for Glaseksperten, hvor jeg havde lavet en mundtlig aftale tre år frem i tiden - og den overholdt man så ikke, siger Jens Ingvardsen til Nordjyske.

– Jeg blev sagt op med en måneds varsel, og så havde jeg jo lavet aftaler med leverandører af materiel (blandt andet leasing af lastbiler, red.) tre år frem i tiden. De aftaler kunne jeg ikke sådan lige komme ud af, og regningerne havde jeg slet ingen mulighed for at betale, forklarer han om baggrunden for ”trække stikket i selskabet”.

Driver ikke forretning på mundtlige aftaler

Hos Glaseksperten A/S affejer virksomhedens Head Of Controlling & IT, Anders Frydkjær, beskyldningerne fra Jens Ingvardsen. 

I et skriftligt svar til Nordjyske lyder det:

– Vi afviser, at der skulle være indgået en mundtlig aftale. Vi driver ikke forretning på mundtlige aftaler, men ud fra skriftlige aftaler. Vi havde skriftligt en kontrakt, som udløb ved udgangen af 2020, og har i den forbindelse ikke genforhandlet aftalen med Ingvardsen. Vi har ikke yderligere kommentarer til sagen.

Wood Supply har været i kontakt med Glasekspertens adm. direktør Christian Larsen, der ikke ønsker at kommentere sagen. 

Årsagen til at den ophørte aftale gør så ondt på Jens Ingvardens firma, er ifølge Jens Ingvardsen, at Glaseksperten A/S var vognmandsfirmaets "basiskunde i Danmark".

Han erkender dog også over for avisen, at der er andre årsager til konkursen hos Ingvardsen Transport ApS - eksempelvis har det været med til at fjerne grundlaget for at drive firmaet videre, at man tilbage i september mistede en stor kunde i Norge.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063