23948sdkhjf

AF er ikke i kridthuset

Mindre og mellemstore virksomheder vrager AF, når de skal finde nye medarbejdere. De ledige fra AF har ikke den rette motivation til at arbejde, lyder kritikken.
Ledige fra arbejdsformidlingen (AF) har ikke det bedste ry blandt de mindre og mellemstore virksomheder i Dansk Industri.

Organisationen har netop gennemført en rundspørge for at få klarlagt virksomhedernes strategier, når der skal findes nye medarbejdere.

Rundspørgen viser, at 30 procent af de mindre og mellemstore virksomheder, der deltog, er størst tilhænger af ”mund-til-mund” metoden, mens 20 procent hælder til annoncering i avisen. Kun 5 procent nævner AF.

- Det er iøjnefaldende, at en stor del af virksomhederne oplever problemer med medarbejdernes motivation, når de benytter sig af AF. Det er ikke nødvendigvis AFs skyld, men det illustrerer, at der for nogle mennesker er et meget lille økonomisk incitament til at være aktiv på arbejdsmarkedet, siger Mette Rose Skaksen, arbejdsmarkedspolitisk chef i DI, til Berlingske Business.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.057