23948sdkhjf

Svævende stumtjener vandt Innovation Cup 23

To studerende fra VIA UC, TEKO’s møbellinje ramte plet ved at skabe et anderledes produkt, som passer perfekt til Frost A/S.
- Den effekt vi gerne vil have ved et nyt produkt er aha-oplevelse, og at det har en berettigelse i markedet. Det får vi netop her, sagde direktør Hans Jørgen Frost, da han forleden kårede de to TEKO-studerende Melinda Allermann og Marianne Kleis Jensen som vindere af Innovation Cup 23.

Ved samme lejlighed vandt Signe Hytte og Bettina Duelund prisen for bedste innovationsforløb. Begge vinderhold fik pengepræmie og som en ekstra cadeau inviterede Hans Jørgen Frost de fire studerende med til den kommende vinters møbelmesse i Köln.

Bøjle med indbygget funktion
Den vindende stumtjener hænger i loftet, hvorfra en række skulpturelle bøjler placeres nedad i forlængelse af hinanden. Bøjlernes form betyder, at de kan bruges både som bøjle og knage. Bøjlerne kan også benyttes traditionelt, hvis man foretrækker at hænge dem på en almindelig garderobestang.

Melinda Allermann og Marianne Kleis Jensen beskrev til præsentationen, hvordan stumtjeneren kan bruges i både private hjem og offentlige rum; eksempelvis i et venteværelse, hvor også børn kan nå en knage.

- Vinderne har lavet en grundig analyse, som dokumenterer, hvorfor produktet har en eksistensberettigelse. Desuden har de arbejdet grundigt med farver og materialer, så de har skabt et produkt, der er nyt samtidig med, at det spiller perfekt sammen med vores øvrige design, forklarer Hans Jørgen Frost, som er imponeret over niveauet hos alle de deltagende grupper.

Lærerig proces
Der er også stor tilfredshed med resultaterne hos projektleder Finn Christensen fra Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning, som står bag Innovation Cups:

- Niveauet har været rigtig højt, og der er lavet nogle fantastisk gode forslag til Frost A/S. Vindergruppen har været igennem en lærerig proces og skabt en bøjle med en indbygget funktion, nemlig knagen. Det er rigtig flot.

Men selv om noget er flot, er det ikke nødvendigvis let.

- Vores eget formsprog er anderledes, så vi har sat os grundigt ind i Frosts værdier for at skabe et produkt, som passer ind netop her, fortæller Marianne Kleis Jensen, og suppleres af Melinda Allermann:

- Vi har lært rigtig meget ved at skulle indleve os i virksomheden. Derfor har det været godt at arbejde sammen, fordi vi har kunnet trække på hinanden og se på ideerne fra flere vinkler.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078