23948sdkhjf

Gulvvirksomhed intensiverer sjællandsk fokus

Om det er de mange nye projektbyggerier på Sjælland, nye sildebensgulve med navnene Hellerup og Charlottenlund eller noget helt tredje, der har gjort udslaget, er uvist. Men gulvvirksomheden Timberman oplever en stigende interesse blandt både professionelle og private i hovedstadsområdet og på resten af Sjælland. Det fortæller adm. direktør i Timberman, Mogens Fisker.

– Vi har længe stået stærkest på vores hjemmebane i det jyske, men nu ser vi faktisk, at Sjælland er ved at komme rigtig godt med. For at komme tættere på vores sjællandske kunder åbner vi derfor et showroom i Brøndby, der både er målrettet arkitekten og den professionelle håndværker, der vil have materialet i hånden, inden han bestiller det, og den private forbruger, der søger inspiration til det næste renoveringsprojekt eller til gulvet i det nybyggede hus, fortæller direktøren.

Showroomet, der er indrettet i samarbejde med arkitekt og bygningskonstruktør Tor Johansson fra Johansson Arkitekter, er opdelt i to forskellige afdelinger, hvor den ene indeholder vareprøver på forskellige gulvtyper, mens den anden er indrettet som en inspirationsstue med møbler og billeder på væggen. På den måde har besøgende også mulighed for at tage vareprøverne med ind i stuen for at se det i en større kontekst og få en fornemmelse for materialets potentiale.

Fokus på private forbrugere og nye byggematerialer

Det nye showroom er en del af byggeudstillingen Architectum i Brøndby, som er en byggeudstilling målrettet håndværkere, arkitekter og private forbrugere i Storkøbenhavn. Udover Timberman har også STM Vinduer og Strøjer Tegl udstillinger i Architectum, og det er tag- og facadevirksomheden V. Meyer, der er ansvarlig for det:

– Vi er glade for, at vi nu får Timberman med under vores tag og ser frem til samarbejdet. Med virksomheden følger en helt ny produkttype i vores hus, nemlig gulve, hvilket giver vores besøgende endnu flere inspirationsmuligheder. Samtidig har Timberman et stort fokus på de private forbrugere, og vi håber derfor, at deres tilstedeværelse kan bidrage til at tiltrække endnu flere boligejere, siger Andreas Qvade, der er ansvarlig for Architectum og salgsdirektør i V. Meyer.

Architectum er en forholdsvis ny byggeudstilling, men grundet coronanedlukninger og forebyggelse af covid 19-smittespredning har der endnu ikke været meget aktivitet i huset. Der bliver derfor nu holdt en genåbningsbegivenhed den 29. oktober for professionelle og den 30. oktober for private, hvor det vil være muligt at komme og se udstillingerne og få inspiration.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078