Jagten på de gode sælgere fortsætter
Virksomheder kæmper om at få fat i de specialiserede sælgere. Ofte er det de større virksomheder, som vinder. De små- og mellemstore virksomheder har ikke kapitalen til at følge med
- Sælgerne har efterhånden fået en kurs, der er tæt på ubetalelig. Man er simpelthen tvunget til at sætte salgspersonalet nogle ting i forventning, for ikke at miste dem til konkurrenten, fortæller Claus Winther, salgs- og marketingdirektør i vinduesfabrikken IdealCombi til ErhvervsBladet.
Claus Winther fortæller, at det er spild af ressourcer at lære nye sælgere op, hvorefter sælgeren drager til en anden virksomhed. Der er en stor udskiftning af sælgere i salgsafdelingerne. Ifølge en undersøgelse foretaget i 2006 fra sælgernes egen brancheorganisation, Business Danmark, afslører, at hver anden sælger overvejer at skifte job.