Møbelproducent søger husmesse-makkere
Hos Kristensen og Kristensen i Esbjerg bød sommeren på optimisme og mod på igen at mødes til messer i ind og udland, men som resten af branchen måtte den vestjyske møbelproducent snart sadle om og indstille sig på endnu en digital messesæson.
I stedet valgte Kristensen og Kristensen at det materiale, der skulle have været præsenteret på årets Køln-messe, måtte vises frem online. Her har virksomheden skabt et dedikeret site med videoer, foto og salgsmateriale, der altså fungerer som en digital messestand med adgangskode, der sendes til kunder og interessenter.
Anden digitale sæson
– Men den digitale invitation er kun en lille del af formidlingen, siger Mikael Uhd Christensen, direktør for Kristensen & Kristensen, og fortsætter.
– Den personlige gennemgang er et uundværligt islæt, og i vores tilfælde er det agenter og sælgere, der bærer en stor del af ansvaret for en vellykket dialog med kunden omkring de nyheder, vi ønsker at fremvise.
For Kristensen og Kristensen er det anden messesæson med den digitale stand, der lige akkurat nåede at blive færdig til sæsonen 2021.
– Det, at vi allerede har lidt kendskab til dette værktøj, betyder, at vores agenter og kunder er mere fortrolige med sitet. Og helt lavpraktisk så har det betydet, at vi i år kan fremvise et gennemarbejdet produkt – hvor vores webudviklere sidste år havde lidt mere sved på panden med udviklingsarbejdet lige op til lanceringen, afsører Kristensen og Kristensen-direktøren.
Søger legekammerater
Ifølge virksomheden viser sidste års erfaringer dog også, at den menneskelige gennemgang og opfølgning er uundværlig, hvad end det foregår digitalt eller ved et fysisk møde. Derfor håber man, at den digitale messe ikke skal stå alene i år, men at virksomheden i stedet kan teame op med flere danske møbelproducenter om at invitere kunder inden for til en fælles husmesse fordelt på flere lokationer.
– Selvom vi har succes med vores digitale messeformat, og oplever en enorm tillid fra vore kunder (…), så mangler vi den detaljerede og umiddelbare feedback på store og små ting, som kun opstår ved fysiske fremvisninger, forklarer Steen Albeck Tokkesdal, der er salgschef hos Kristensen & Kristensen. Han fortsætter:
– Derfor ønsker vi at italesætte muligheden for at kunne skabe grobund for, at kunderne kan komme til os i trygge og Corona-venlige omgivelser, for eksempel med kvik-test og tidsbestilling. Hermed kan de menneskelige relationer og inputs få lov til at komme til udtryk, lyder håbet.