23948sdkhjf

Atter fremgang hos Kitchn

Kitchn A/S fra Aulum ved Herning har fået en flot start på året ovenpå et skuffende 2011. En vellykket strategiændring er forklaringen.
Efter et sløjt 2011 går det nu atter fremad for køkkenvirksomheden Kitchn A/S i Aulum.

Faktisk er det allerede nu lykkedes at femdoble det økonomiske resultat sammenlignet med sidste år, og dermed virker en række forandringer og nytænkning helt efter hensigten.

- Vi ser nu effekten af den store forandringsproces, som vi har påbegyndt, og den skal vi fortsætte. Vi vidste i efteråret 2011, at vi ville få et utilfredsstillende økonomisk resultat. Det reagerede vi på og foretog en række strategiske tiltag, både internt og eksternt. Det er det arbejde, der har skabt den positive udvikling, forklarer administrerende direktør Jan Thomsen.

Store forventninger til 2012
Jan Thomsen henviser til Kitchns 2011-regnskab, der viser et overskud på 0,7 mio. kr. før skat. Det er væsentlig mindre end overskuddet før skat på 3,4 mio. kr. i 2010.

- Resultatet i 2011 er påvirket af den finansielle krise og faldende efterspørgsel på det danske marked. Samtidig har vi lavet en ledelsesmæssig omstrukturering, hvor vi har forhandlerområdet og handlekraftige tiltag som første prioritet, siger Jan Thomsen, der tiltrådte som administrerende direktør i oktober 2011.

Den nye direktør er kommet til Aulum med erfaringer fra køkkenbranchen, og han har været vant til at vise handlekraft ud fra devisen om, at der ikke skal være langt fra tanke til handling. Derfor så Jan Thomsen det som en nødvendighed, dels at gøre kitchn-organisationen mere omkostningsbevidst, dels at skabe en mere effektiv adfærd:

- Vi har store forventninger til 2012. Vi vil blandt andet styrke samarbejdet med forhandlerne og tydeliggøre for dem, at vi er der for dem. Vi har desuden skabt en fremgang på ikke mindre end 25 procent på eksportmarkederne, som også er et fokusområde, siger Jan Thomsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063