Engelbrechts fortsætter væksten
En større millionordre på konferencemøbler er netop kommet i hus, og møbelvirksomheden melder om stærkt stigende salg i både ind- og udland.
"Chairik", designet af Erik Magnussen, indgår i en større millionordre, som Engelbrechts netop har hentet hjem fra Messezentrum Salzburg i Østrig.
Møbelvirksomheden offentliggjorde i april måned et 2011-resultat på 2,48 mio. kr. før skat og gav ved den lejlighed udtryk for en forventning om en omsætningsfremgang på cirka 20 procent i indeværende regnskabsår. Det ser ud til at holde.
- Vi er kommet rigtig fornuftigt gennem de første otte måneder af 2012, og med et stærkt stigende salg i Danmark samt de tysksprogede lande forventer vi at holde vores budgetterede mål om en vækst på 20 procent i 2012, fortæller administrerende direktør Peter Mahler Sørensen.
Han og Engelbrechts har netop hentet en større millionordre hjem fra Messezentrum Salzburg i Østrig, der har bestilt 900 ”Chairik”-stole og 200 ”Foldit”- borde. Møblerne skal bruges i messecentrets nybyggede hal 10, der tages officielt i brug den 9. september 2012. Hallen er på i alt 15.000 m², hvoraf de 2.000 m² er konferenceområde.
- Vi er jo specialister i bl.a. funktionelle kvalitetsmøbler til multifunktionshaller og konferencelokaler, og der er ingen tvivl om, at vores gode referenceliste spiller ind, når kunder og arkitekter vælger produkter i vores sortiment, siger Peter Mahler Sørensen.
Flere produktlanceringer sidst på året
Engelbrechts har igangsat en langsigtet strategisk proces, som blandt andet medførte store investeringer i både eksisterende møbelserier og helt nye serier i 2011. De nye produkter lanceres i løbet af 2012 og 2013; blandt andet på møbelmessen Orgatec sidst i oktober, hvor Engelbrechts planlægger at vise flere nyheder frem for det internationale møbelpublikum.
- På Orgatec i Köln introducerer vi ikke mindre end fem – måske endda seks – nye varianter af eksisterende produktserier. Herunder introduceres en ’cantilever´-version i ”Chairik”-serien, der primært er udviklet for at indfri ønsker og behov fra det tyske- og schweiziske marked. Desuden introducerer vi en række nyheder målrettet den danske uddannelsessektor, så vi ser frem til en stærk slutspurt sidst på året, slutter Peter Mahler Sørensen.