Merton vil fordoble omsætningen
Den midtjyske leverandør til primært møbel- og køkkenindustrien samt butiksindretning er klar med en ny offensiv strategi, der skal sikre markedsandele i hele Skandinavien.
Silkeborg-virksomheden satser stærkt på at videreføre de senere års positive udvikling, og målet er at udvide kundekredsen i hele Skandinavien.
- Alle skal vide, hvad Merton præcist står for. Mål og vision er fastlagt, og et nyt image præsenteres inden for den nærmeste fremtid, fortæller direktør Lars L. Pedersen.
Sammen med fire kollegaer overtog han ejerskabet af Merton, som er grundlagt i 1987. I år fejrer virksomheden således sit 25 års jubilæum, og det markeres med lanceringen af en ny, offensiv strategi, hvor innovation, kommunikation og samarbejde bliver vigtige elementer.
- Merton betjener i dag hovedsageligt kunder på markederne i Danmark, Norge og Sverige. Med en udvidelse af medarbejderstaben går startskuddet nu for en satsning, hvor vi vil udvide kundekredsen i hele Skandinavien. Nuværende kunder vil opleve et øget fokus på netop deres behov, og alle nye kunder vil blive mødt med en ny og spændende vinkel på, hvad vore produkter kan anvendes til, siger Lars L. Pedersen.
Merton beskæftiger i dag 11 medarbejder og vil i forbindelse med lanceringen af den nye strategi udvide salgsstyrken i Danmark.