23948sdkhjf

Rose Holm sætter konkrete vækstplaner i gang

En målrettet salgs- og marketingindsats skal være med til at konkretisere de vækstplaner, Rose Holm A/S har lagt for fremtiden. Målet er at vokse til dobbelt størrelse på fem år samtidig med, at der oparbejdes en bredere kundegruppe. Allerede de sidste to år har virksomheden været inde i en rasende vækst, hvor omsætningen er blevet fordoblet.
I august i år indviede Rose Holm en ny produktionsbygning, og virksomheden er derfor klar til at imødekomme en øget produktion. Implementeringen af et SAP system har ligeledes været med til at forberede virksomheden til behandling af flere kunder og ordrer.

SAP systemet er blevet skræddersyet til Rose Holms behov og størrelse. Faktisk er virksomheden en af de første produktionsvirksomheder i Danmark i den størrelse som har implementeret SAP.

- Med det EDB system vi havde, ville vi ikke være i stand til at klare en stor stigning i antallet af kunder. Selv om det har taget tid at få implementeret systemet, så er det en fremtidssikring for os – og en nødvendighed hvis vi vil vokse, siger Per Malling Kørvéll, salgschef i Rose Holm.

Udvidelse – en naturlig udvikling
- Vi føler, at virksomheden er klar til at udvide. I de sidste år har vi haft fremgang uden, at vi i virksomheden reelt har gjort noget for det. Nu er tiden kommet til, at vi får hænderne ned i mulden. En 5-års-plan med strategiske målsætninger og konkrete arbejdsværktøj er udarbejdet. Vi skal ud og overbevise nye kunder om fordelene ved at benytte os som leverandør, siger Per Malling Kørvéll.

Ønsket er at oparbejde en bredere kundegruppe og at starte samarbejde med flere, større kunder uden at miste basiskunderne. Den nye salgs- og marketingplan skal identificere nye, potentielle kundegrupper, som med fordel kan gøre brug af Rose Holms produkter og ekspertise.

- Vi har en god, solid kundegruppe, men vi har kapacitet til mere. Derfor er vi gået i gang med at lave markedsundersøgelser for at identificere nye kundetyper, som vi kan tilbyde unikke løsninger. Vores filosofi er, at vi skal ”matche” kunderne. Nøgleordet er, langsigtede relationer. Kundens behov og krav i forbindelse med mængde, priser og kvalitet skal matche det, vi kan levere. Ellers er der ikke grobund for et langsigtet samarbejde.

Kunderne kræver fleksibilitet
Fleksibilitet, god kvalitet og et højt serviceniveau har været med til at skabe det gode forhold til de nuværende kunder. Og det er naturligvis den basis, der skal arbejdes videre med hos Rose Holm, når nye kunder skal serviceres.

- Vores store råvarelager betyder, at vi kan levere skræddersyede produkter allerede efter 3-10 arbejdsdage – til forskel fra udenlandske konkurrenter, hvor det kan tage op til seks måneder. Samtidig har vi, for de storkunder som bestiller regelmæssigt, oparbejdet en skræddersyet lagerbeholdning. Dvs. at vi har en lang række produkter liggende klar til afsendelse – denne fleksibilitet er essentiel for mange af vores kunder, betoner Per Malling Kørvéll.

Leveringssikkerhed er endnu ét af virksomhedens fokusområder – både i forhold til levering til tiden og i forhold til levering af kvalitetsprodukter.

Virksomheden er bl.a. ISO9001 certificeret, og i produktionsprocessen er der indarbejdet flere kvalitetssikringsprocedurer.

Kilde: Rose Holm A/S.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.075