23948sdkhjf

Kvinderne valfarter til Silvan

En målrettet indsats for at lokke kvinderne ind i byggemarkederne har båret frugt for Silvan, som i det netop offentliggjorte årsregnskab har øget omsætningen en smule.
Byggemarkederne er ikke længere mændenes territorium – i hvert fald ikke i Silvan, hvor det er lykkedes at overbevise kvinderne om, at gør-det-selv er langt nemmere, end mændene bilder dem ind.

Ifølge Jyllandsposten er kvinderne i de større byer nærmest væltet ind til kurser, hvor de kan lære at sætte en hylde op eller bore et hul i en væg og bruge den rigtige rawlplug.

- Hvis vi går 10 år tilbage, vil jeg tro, at vores kundesammensætning målt på køn var 80-20 eller 70-30 i mændenes favør. Sådan er det ikke længere. Vi er nede på 60-40, og antallet af kvinder, der handler i vores butikker, er stigende. Det afspejler sig også i vores ansatte, hvor vi har flere kvinder end tidligere. Kvinder vil nemlig gerne betjenes af en kvinde, fortæller adm. direktør Freddy Lauridsen til Jyllandsposten.

Silvan er ejet af DT Group, som netop har offentliggjort sit 2011/12-regnskab. Heraf fremgår det, at Silvans 40 byggemarkeder har øget sin omsætning en anelse fra 1.570 til 1.580 mio. kr.
Kommenter artiklen (3)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078