Kampagne for flere ’grønne’ træfiberplader
Sammen med virksomheder som Kingfisher, Otto Group og Nobia Danmark satser FSC på at fremme brugen af FSC-certificerede træfiberplader.
- Vi oplever, at der over hele verden er et misforhold på markedet for FSC-certificerede træfiberplader. Virksomhederne efterspørger dem, men skovejere og pladeproducenter halter bagefter, forklarer Ida Rehnström, kommunikationsansvarlig hos FSC Danmark.
Derfor lancerer FSC Danmark, sammen med en række af Europas andre nationale FSC-kontorer, kampagnen ”Change Our Fiberboards”, der skal klarlægge forretningspotentialet på markedet og få skovejernes og pladeproducenternes øjne op for det uudnyttede marked.
Registrering på kampagnesiden
Ida Rehnström og FSC Danmark opfordrer alle aftagere af træfiberplader til at registrere deres behov for bæredygtige træfiberplader på kampagnens hjemmeside for at påvise efterspørgslen. Når kampganen er slut vil der blive udarbejdet en opgørelse, som vil blive sendt til skovejere og pladeproducenter.
Tre store virksomheder i Europa har allerede valgt at støtte kampagnen; Otto Group, Kingfisher og Nobia Danmark. Kingfisher, der er én af de helt store detailhandlere inden for bolig, er kommet med følgende statement;
- Kingfisher supports an effort for more FSC certified board material on the market. Our 2020 target is to achieve 100% responsibly sourced timber and paper in all our operations, within which FSC is our preferred choice as the most stringent globally accepted certification scheme. This cannot be done alone; we need to engage others and participate globally in a collaborative manner and we very much encourage other companies to join this effort.
Kampagnen løber frem til marts 2013, hvorefter virksomhedernes samlede behov sendes til skovejere og producenter af træfiberplader.
Læs mere på kampagnens hjemmeside: www.changeourfiberboards.com