Formland skifter strategi
Interiørmessen i Herning går i offensiv med markant fornyelse og opgraderinger. Formland får nyt navn, dato, dagsforløb, indpakning og messeform. Fremover vil messen hedde UP.
Også indholdet er nyt. Messen er organiseret ud fra stormagasinets logik. Med afdelinger for det nyeste til stuen, soveværelset, køkkenet, haven og børneværelset.
- Vi har tænkt nyt, fordi der er brug for nye tanker. Herning skal fortsat være stedet, hvor hele branchen mødes, og vi skal sikre, at messen afspejler branchens virkelighed og vilkår, udtaler administrerende direktør i MCH, Georg Sørensen:
- Målet er løbende at koble flere brancher og aktiviteter til messen, så vi får opbygget en central og international messe, der på tværs af alle brancher skaber de bedste muligheder for at vise, sælge og købe.
Branchen bakker op
Detailhandelen har været igennem en voldsom udvikling på grund af finanskrisen, hvor en række små- og mellemstore leverandører i branchen er forsvundet, ligesom en del livsstilsbutikker er lukket eller fusioneret. Ifølge Danmarks Statistik er i alt forsvundet 5.000 detailbutikker siden 2008. Den udvikling er også smittet af på antallet af udstillere og besøgende på interiørmessen i Herning. Derfor glæder man sig i branchen over de nye tiltag på messen.
- Som design- og interiørbranche glæder vi os naturligvis over innovation og nytænkning. Det er vigtigt, at vi fremstår som en samlet branche og har en stærk og trendsættende messeplatform. Ikke mindst i forhold til de udenlandske indkøbere. Vi glæder os også over det strategiske arbejde med at gøre messen til mere end inspiration til hylderne. Fokus på salgsleddet er vigtigt, for vores produkter skal hele vejen igennem forhandlerne og hjem til kunderne, før vores succes er i hus, siger Marianne Jensen, direktør i boligtekstilvirksomheden Eurotex og formand for brancheforeningen for danske gaveartikler og brugskunstleverandører FAGA.
Ny messeform
Navnet UP er valgt på grund af den stærke symbolik. Samtidig lancerer UP en helt ny opbygning af messen, der bliver indrettet med fokus på indkøberne og salg i butikkerne. Inspirationen til sektioneringen er hentet fra stormagasiner. Der vil fortsat være et stærkt kreativt team, som skaber spændende inspirationsområder på messen.
- Formland har i 29 år været mødestedet for den skandinaviske interiørbranche og er kendt for sine trendområder. Den erfaring tager vi med os, og med udgangspunkt i Formlands rødder tilfører vi messen nye ambitioner. UP rummer dynamik og signalerer optimisme og fremgang. Forandring kræver mod, tilvænning og lyst til at gå med, siger administrerende direktør Georg Sørensen, MCH.
Fakta om Formland UPgraded
Næste messe finder sted i dagene 2.-5. februar 2013 i MCH Messecenter Herning. Formland-messen har fundet sted to gange årligt siden 1984. Messen til februar bliver nummer 58 i rækken.
Messens nye opbygning og sektionering byder på otte afdelinger, der fordeler sig således:
• DINNER'SUP/ Her møder det gode køkkenkram og sublim madlavning hinanden.
• OPENUP/ Planter, møbler, blomster, binderi og udstyr til haven, terrassen, altanen, indendørshaven.
• HANDSUP/ Håndværk lavet med hænderne, tekstil, keramik, kunsthåndværk, læder, træ.
• LOOKUP/ Mode, tøj, sko, smykker og accessories.
• UP/FRONT/ New note skifter navn til UP/FRONT. Mads Arlien-Søborg er fortsat kurator for området, der også tæller UP/COMING med det bedste fra designskolerne.
• LIVEITUP/ MODERN FUSION : Interior design for living rooms med modernistisk, hipt, kreativt, kulørt, urban design.
• LIVEITUP/ROMANTIC ATELIER : Interior design for living rooms med vintage, klassisk, frodigt, rustikt.
• LIVEITUP/ETHNO MARKET : Interior design for living rooms med hippie hip, etnisk kunsthåndværk, Fair Trade.
Næste messe finder sted i dagene 2.-5. februar 2013 i MCH Messecenter Herning. Formland-messen har fundet sted to gange årligt siden 1984. Messen til februar bliver nummer 58 i rækken.
Messens nye opbygning og sektionering byder på otte afdelinger, der fordeler sig således:
• DINNER'SUP/ Her møder det gode køkkenkram og sublim madlavning hinanden.
• OPENUP/ Planter, møbler, blomster, binderi og udstyr til haven, terrassen, altanen, indendørshaven.
• HANDSUP/ Håndværk lavet med hænderne, tekstil, keramik, kunsthåndværk, læder, træ.
• LOOKUP/ Mode, tøj, sko, smykker og accessories.
• UP/FRONT/ New note skifter navn til UP/FRONT. Mads Arlien-Søborg er fortsat kurator for området, der også tæller UP/COMING med det bedste fra designskolerne.
• LIVEITUP/ MODERN FUSION : Interior design for living rooms med modernistisk, hipt, kreativt, kulørt, urban design.
• LIVEITUP/ROMANTIC ATELIER : Interior design for living rooms med vintage, klassisk, frodigt, rustikt.
• LIVEITUP/ETHNO MARKET : Interior design for living rooms med hippie hip, etnisk kunsthåndværk, Fair Trade.