Maling-gigant vil tættere på malermesteren
Det bliver den professionelle malermester, der de kommende år skal holde hjemmemarkedet i gear for malingkoncernen Flügger.
Det meddelte koncernen, da årsregnskabet i juni blev offentliggjort, og den nye strategi, der har fået navnet “Flügger Organic”, var blandt punkterne på dagsordenen, da Flügger 21. august afholdt den årlige generalforsamling.
Målet er at blive malermesterens naturlige førstevalg, og ifølge adm. direktør Sune Schnack er én ting afgørende, hvis det skal lykkes.
- Nøgleordet for os er partnerskaber. Dem skal vi skabe i endnu højere grad i fremtiden. Det gør vi ved at have en tæt dialog med vores kunder og dermed få en endnu dybere forståelse for deres udfordringer og ønsker, udtaler Flügger-direktøren i en pressemeddelelse.
Til trods for at det er på eksportmarkederne og ikke mindst gennem opkøb, Flügger de seneste år har sikret væksten, mens aktiviteten i Norden har været for nedadgående, understreger Sune Schnack, at koncernen fortsat har fokus på hjemmebanen.
- Vi ser fortsat Norden som vores hovedmarked, hvor vi også har taget markedsandele de seneste år. Hvis det skal fortsætte, bør vi investere tid og ressourcer i at bringe løsninger og services på malerens bord - og det er lige præcis det, vi gør. Samtidig forventer vi, at væksten skal hentes på det internationale marked, hvor der er gode muligheder for netop det, lyder det.
Vil løse kundernes udfordringer
Strategien, der strækker sig over en treårig periode, erstatter den “Going Green”-strategi, Flügger introducerede i 2020, og som sigtede mod at “sikre fortsat fremdrift og udvikling i en bæredygtig retning”.
Og ifølge årsrapporten ønsker Flügger også med den nye strategi at positionere sig som “medskaber af en grønnere industri”, hvilket ifølge Mikkel Boelskifte, landechef for Flügger Danmark, går glimrende op med ambitionen om at blive malermestrenes favorit.
- Alt hvad vi udvikler og producerer, er med maleren for øje. Derfor forsøger vi hele at udvikle vores produkter og services, som kan løse den danske malers udfordringer og samtidig øge deres produktivitet. Lige nu er en af udfordringerne de stigende dokumentationskrav, der i høj grad rammer vores kunder, siger Mikkel Boelskifte, der fremhæver Flüggers dokumentationsplatform som et af de afgørende punkter til at opnå målet.
- Med vores lancering af Flügger Document Manager, sikrer vi, at kunderne kan levere den dokumentation, som det kræver at være en del af mere klimavenlige byggerier. Det tror vi på vil forme solide og stærke partnerskaber med vores kunder yderligere, lyder det.