23948sdkhjf

Jysk satser eksklusivt i Kina

Med et nyt koncept og under sloganet ’Scandinavian sleeping’ vil Jysk nu vende en truende kinesisk fiasko til succes. Virksomheden går nu målrettet efter de mere købestærke kinesere.
Da Lars Larsen for tre år siden åbnede sin første butik i Kina proklamerede han, at den skulle være den første af ikke mindre end 500 kinesiske Jysk-butikker. Indtil videre er det blevet til 11, hvor af de tre igen er lukket. For at vende den lurende fiasko til en succes er Jysk nu klart med et nyt koncept, der skal tiltrække de mere købestærke kinesere. Det skriver Børsen.

Med det nye koncept er det nu slut med kæmpestore varehuse med tilbud til alle. Jysk vil i stedet åbne mindre butikker på mere attraktive lokaliteter som eksempelvis i storcentre. Samtidig vil koncernen indskrænke sit varesortiment i de kinesiske butikker til udelukkende at være ting, man har brug for til sit soveværelse – her af kommer også det nye slogan ’Scandinavian Sleeping.’ Jysk ryster desuden lagprismærkatet af sig og satser i stedet på eksklusivitet i varesortimentet i de nye butikker.

- Med det store udbud af varer, vi havde før, var det måske svært for de kinesiske kunder at se, hvem vi egentlig var, og hvad vi ville. Med vores nye fokus på soveinteriør har vi fået en meget mere skarp profil, der gør, at folk ved, de kan komme herind og få gode råd og anvisninger til, hvordan man opnår en bedre søvn, siger direktør for forretningsudvikling hos Jysk med særligt ansvar for Kina, Rami Jensen, til Børsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063