23948sdkhjf

Jysk lægger an til indonesisk offensiv

Et boomende marked skaber basis for 30-40 butikker alene i hovedstaden Jakarta, vurderer Jysk-koncernens chef i Indonesien.
Den 27. februar slår Jysk dørene op for sin første butik i Indonesien, der får adresse i det største indkøbscenter i hovedstaden Jakarta.

Indonesien er et land med en hastigt voksende middelklasse, og hos Jysk er man overbevist om, at den nye butik bliver den første af mange. Det fortæller koncernens general manager i Indonesien, Steen Josias Hansen, til dagbladet Børsen.

- Vi går efter at få placeret os i både nord, syd, øst og vest i Jakarta. Her starter vi, og her vil vi øve os. Efterfølgende vil vi så tage konceptet videre ud i landet, siger han.

I Jakarta bor der 11 millioner mennesker, og byen har intet mindre end 80 indkøbscentre. Ifølge Steen Josias Hansen har de fleste indbyggere en tilbøjelighed til at købe ind i det center, der ligger nærmest bopælen, og han vurderer, at der er basis for 30-40 Jysk-butikker i Jakarta alene.

Steen Josias Hansen fortæller, at der netop nu bygges mange lejlighedskomplekser i byen, og hos Jysk ser man en oplagt mulighed for at byde sig til, når køberne skal indrette deres nye lejligheder.

Ifølge Børsen steg dansk eksport til Indonesien med næsten 400 mio. kr. til 1 mia. kr. fra 2011 til 2012.
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094