23948sdkhjf

Japansk succes for danske møbelproducenter

Både Carl Hansen & Søn og BoConcept melder om stor fremgang i møbelsalget på det japanske marked.
Da Carl Hansen & Søn i april slog dørene op for en ny flagskibsbutik i Tokyo, var det med ambitionen om at udbrede japanernes kendskab til de klassiske danske møbler.

Det ser i høj grad ud til at lykkes, for ifølge Danishfurniture.dk forventer Carl Hansen & Søn i år at øge omsætningen i Japan med 25 %.

Virksomhedens over 300 japanske forhandlere fører typisk et snævert udvalg af kollektionen med fokus på Y-stolen. Men med egen butik i Tokyo har Carl Hansen & Søn nu fået mulighed for at vise et bredere sortiment, og det er med til at løfte salget, både blandt private og på kontraktmarkedet.

Også BoConcept har medvind i Tokyo. Ifølge Danishfurniture.dk har møbelkoncernens butik i det fashionable Aoyama-kvarter i år præsteret den største vækst af alle koncernens butikker, og det japanske marked er BoConcepts fjerde største på verdensplan.

- Vi har været gode til at opgradere vores butikker og showrooms. Vi har samtidig haft god succes med vores indretningsservice, hvor vi hjælper vores kunder med at finde den rigtige løsning til deres hjem, fortæller økonomichef Benny Storgaard fra BoConcepts datterselskab i Japan til Danishfurniture.dk.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078