23948sdkhjf

BoConcept satser på rige russere

Møbelkoncernen BoConcept har i dag syv butikker i Rusland – den seneste åbnede i denne uge i Moskva under overværelse af flere hundrede indbudte gæster. Og målgruppen er: de rige russere.
I 2003 åbnede Boconcept sin første butik i Rusland. I dag er det blevet til syv af slagsen.: to i Rostov, én i Skt. Petersborg, én i Jekaterinburg og tre i Moskva.

I denne uge åbnede man det sidste nyt skud på den russiske stamme i Moskva, og målgruppen er helt klar: de rige russere.

- Storbylivsstilen vinder indpas især her i Moskva og vores segment bliver hele tiden større. De nyrige, de veluddannede unge russere vil skille sig ud. De rejser til Europa og til New York og ser, hvordan andre lever. For eksempel hører vi tit fra
kunderne, at de har set vores butikker i London, siger Viggo Mølholm, adm. direktør fra BoConcept til dagbladet Børsen.

Viggo Mølholm erkender dog, at det er utroligt svært at give sig i kast med det russiske marked. Og han understreger vigtigheden af, at have en lokal partner ved opstart.

BoConcepts nyåbnede butik er på 850m2, og der ventes et årligt salg på 15 mio. kr. i denne, Boconcepts hidtil største butik i Rusland.

I øjeblikket omsættes for 60 mio. kr. om året i hele Rusland, hvilket svarer til 6% af virksomhedens samlede omsætning på godt en milliard årligt.

Målet er at åbne fire nye butikker i Rusland hvert år, så man i 2011 vil have ca. 20 butikker.


Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094