23948sdkhjf

Stærk vækst hos Kinnarps

Kinnarps har netop gennemført en barsk turnaround med afskedigelser, effektiviseringer og rationaliseringer. Det har nu givet pote. Regnskabsårets første måneder har været præget af vækst hos kontormøbelproducenten.
Kinnarps har klaret sig overraskende godt på det danske marked i regnsskabsårets første måneder. Omsætningen voksede med 31% til 118 mio. kr. fra 90 mio. kr. året før. Samtidig fordobledes overskuddet før skat fra 2 til næsten 5 mio. kr.

Adm. direktør Søren Stryhn er tilfreds med resultatet. Kinnarps Danmark har klaret sig langt bedre end man havde turdet håbe på. Det er blandt andet den nye strategi med øget kunde- og markedsfokus gennem en struktureret salgs- og serviceledelse, der har været med til at styrke Kinnarps.

Samtidig har overtagelsen af de tre brands Materia, Klaessons og Skandiform også medvirket til det gode halvårsresultat.

Selvom Kinnarps har hentet mange gode ordrer hjem og har styrket sig i første halvår, maner adm. direktør Sørens Stryhn til besindighed.

- Vi lytter også til signalerne om en mulig krise i dansk økonomi. Derfor fastholder vi et meget aktivt salgsarbejde og holder udgifterne i tømme. Vi forventer at øge omsætningen til 200 mio. kr. fra 165 mio. kr. i år og et drifsresultat, der er bedre end i fjor, siger Søren Stryhn.

Kinnarps har ikke planer om omkøb eller fusioner, derimod satses på naturlig vækst .

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.55