23948sdkhjf
Annonce

Ikea optimerer markedsføringen i en miljøvenlig retning

Sidste år sendte den svenske møbelgigant 1,35 mio. kataloger ud til danskerne. I år skæres dette tal ned med 200.000 eksemplarer – det sker for at optimere markedsføringen og for at tage yderligere miljøhensyn.
Hensyn til miljøet og en mere fokuseret distributions- og markedsføringsstrategi har fået møbelgiganten Ikea til at skære ned i antallet af kataloger, der sendes ud til danskerne. Sidste år sendte Ikea 1,35 mio. danske kataloger ud, mens man i år nøjes med 1,15 mio. kataloger.

- Vi er altid meget opmærksomme på, hvordan vi kan optimere vores katalog i en miljøvenlig retning. For eksempel trykkes det på miljøvenligt papir, som kommer fra plantager i Finland, hvor der altid plantes et træ, når der fældes et. Nu nedsætter vi også distributionsoplaget og tager ad den vej yderligere miljøhensyn, fortæller Ikeas danske marketingschef Katarina Hansson.

I fremtiden dropper Ikea massedistribution i alle større byer, og kun medlemmer af Ikea Family vil modtage kataloget.

Ikea frygter ikke, at det færre antal kataloger skal få en ringere effekt, da en undersøgelse netop har vist, at 50% af modtagerne ikke husker at have modtaget kataloget, når de får det uadresseret, hvorimod 75% husker at fået kataloget, hvis det er adresseret direkte til modtageren.

Kilde: Markedsføringonline.dk

Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Annonce
Udvalgte artikler

    Nyhedsbreve

    Send til en kollega

    0.095