23948sdkhjf

Million-støtte til branding af møbler

Fonden til Markedsføring af Danmark har netop tildelt Udviklingscenter for Møbler og Træ 2,9 mio. kr. til markedsføring af nye værdier i træ- og møbelbranchen.
Fonden til Markedsføring af Danmark har netop støttet bæredygtige og innovative tiltag i den danske møbelindustri. Udviklingscenter for Møbler og Træ (UMT) har modtaget 2,9 mio. kr. til projektet Markedsføring af nye værdier i træ- og møbelbranchen.

- Støtten kommer til at betyde, at vi kan sætte gang i en kæde af events, der kan markedsføre de nye værdier i den danske møbelbranche internationalt. Vi skal vise, at Danmark er i front med nye teknologiske løsninger, bæredygtighed og tværfaglige samarbejder, siger Betina Simonsen, direktør for Udviklingscenter for Møbler og Træ.

Helt konkret vil udviklingscenteret byde på en international konference med fokus på intelligente møbler og træ, samtidig med at man i forbindelse med Klimakonferencen i København i 2009 vil sætte fokus på dansk møbeldesign og nye udviklingsmuligheder med en række udstillinger.

I følge Chief Visionary Officer i designkonsulentvirksomheden Designit Mikal Hallstrup falder støttekronerne et tørt sted. Han mener, at lige netop træ- og møbelindustrien er en branche, der har svært ved at markere sig. Derfor opfordrer han UMT til at bruge pengene til at hente inspiration uden for branchen og fokusere på at skabe en ny dansk møbeldesign-historie.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.089