Kinnarps øger salget i Danmark
Salgsselskabet Kinnarps A/S formåede i 2009/10 at øge sin omsætning med 5 %. Det lykkedes dog ikke at undgå endnu et regnskabsår med røde tal på bundlinjen.
Selskabet formåede her at realisere en omsætning på 173,2 mio. kroner, og det er en stigning på 9,4 mio. kroner i forhold til året forinden.
På resultatsiden er det blevet til et resultat på -1,4 mio. kroner mod -5,2 mio. kroner i 2008/09:
- Når vi, til trods for omsætningsfremgangen, alligevel ikke kan opnå et positivt resultat, så skyldes det primært en kraftig priskonkurrence i branchen, oplyser Kinnarps i en regnskabsmeddelelse.
Succes i den offentlige sektor
Ledelsen betegner fortsat markedet for kontormøbler som hårdt ramt af krisen, og på den baggrund er udviklingen i 2009/10 tilfredsstillende:
- Efter det voldsomme fald i markedet i 2008/09 har markedet stabiliseret sig på et nyt og noget lavere niveau, som formentlig ligger 30-35 % under branchens bedste år 2007/08. Set i det lys, så er vores omsætningsfremgang på 5 % meget tilfredsstillende, lyder det.
Fremgangen skyldes især en succesfuld satsning inden for den offentlige sektor, og Kinnarps vurderer, at man fortsat vinder andele på det samlede marked. Således også blandt store og mellemstore virksomheder på det private erhvervsmarked, hvor det er lykkedes at fastholde en betydelig omsætning.
Yderligere forbedringer i 2010/11
Trods fremgangen vurderer Kinnarps ikke, at branchen nu er ude af krisen. Ledelsen forventer dog, at det vil lykkes at fortsætte fremgangen i 2010/11:
- Vi tror på, at markedet har nået bunden og er på vej op, men fremgangen vil ske langsomt. Vi har indrettet vore budgetter efter dette og forventer for regnskabsåret 2010/11 en fremgang i omsætningen på niveau med sidste år og fokuserer på at skabe en forbedring af bundlinjen, oplyser Kinnarps.