Over 2.8 mio. danskere kender nu FSC
En ny undersøgelse viser, at 51 % nu kender FSC-mærket. Det vækker glæde hos FSC Danmark, fordi det i sidste ende er forbrugerne, der kan gøre en forskel.
Herudover oplyser 34 %, at de enten har set eller hørt om mærket, og det giver altså et samlet kendskab på 51 %.
Det er gået stærkt i år
Den seneste undersøgelse af danskernes kendskab til FSC blev foretaget tilbage i 2007. Dengang havde 12 % af befolkningen et indgående kendskab til FSC-mærket.
Sammenligner man med den nye undersøgelse, svarer det til, at det på tre år er lykkedes at udbrede det indgående kendskab til 275.000 flere danskere:
- Det er gået stærkt fremad for FSC-mærket i år med mange nye certificerede virksomheder og produkter på markedet. Det er meget positivt at se, at det også afspejler sig hos forbrugerne. Det er jo i sidste ende dem, der vælger mellem den FSC-certificerede stol og den ikke-certificerede og dermed dem, som kan gøre en forskel, siger sekretariatsleder Loa Dalgaard Worm ifølge FSC Danmarks hjemmeside.

Undersøgelsen viser også, at mange af de adspurgte genkender FSC-mærket fra tilbudsaviser, møbler, havemøbler og fra aviser.
Flere af undersøgelsens deltagere har også set FSC-mærket på Arlas mælkekartoner.
Kartonerne til de to velkendte produktlinjer "Harmonie" og "Lærkevang" har båret FSC-mærket siden november i år.