23948sdkhjf

Biva i bund – Ikea i top

Flere end 5.000 danskere har deltaget i en undersøgelse om bl.a. kundetilfredshed, og resultatet er især dårligt nyt for møbelkæden Biva.
Bag undersøgelsen står analyseinstituttet Interresearch, der har undersøgt danskernes opfattelse af landets 72 største detailhandelskæder.

I alt 5.210 danskere i alderen 18-70 år har deltaget i undersøgelsen, der placerer Ikea som nummer fem, mens Biva indtager en lidet flatterende sidsteplads:

- Det er ikke godt nok. I folks bevidsthed er Biva stadig et sted med lave priser, men også utrolig dårlig kvalitet. Derfor arbejder vi stenhårdt på at få højnet vores kvalitet og helhedsindtrykket af vores butikker, siger adm. direktør Torben Løvdal fra Biva til dagbladet Børsen.

Torben Løvdal blev ansat som direktør i oktober måned og står i spidsen for en omfattende strategi, der har som mål at ændre Bivas image. Blandt initiativerne er renovering af butikkerne, oprydning i produktsortimentet og øget markedsføring.

Lave priser og mere rådgivning
Anderledes positiv er meldingen fra Ikea og kommunikationschef Lena Gaarde, som forklarer topplaceringen med, at møbelkæden de senere år har arbejdet målrettet med kundeoplevelsen:

- Vi kan holde priserne lave ved, at Ikea gør sin del, og kunderne gør deres. Men på nogle områder som eksempelvis køkkener og madrasser kræver det, at kunderne får mere rådgivning, og her har der været gjort en ekstra indsats for at uddanne medarbejderne, så de kan hjælpe kunderne mere, end de har gjort tidligere, siger Lena Gaarde.

Blandt de øvrige møbelkæder placerer Ilva sig i midterfeltet på en 39. plads, hvad kundetilfredshed angår, mens Jysk og Idémøbler ligger under middel som hhv. nummer 53 og 55.

Hos Ikea udgør andelen af kunder, der bruger penge i butikkerne, hele 86 %, mens Idémøbler på dette punkt er i bund med 37 % efterfulgt af Biva med 46 %.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109