23948sdkhjf

Google og Hilton køber stål-møbler hos ung succesvirksomhed

- Super fede skabe! Dem skal vi have. Og vi skal have mange.

Cirka sådan lød det fornyligt, da møbel- og interiørvirksomheden Nichba fik en besked fra sin største samarbejdspartner i Australien blot en halv time efter, at de ”fede skabe” i sort stål blev lanceret via virksomhedens sociale medier.

Efter blot 30 minutters opmærksomhed så Nichbas nye lancering ud til at blive et hit - og sådan har det været både før og siden, når Nichba har lanceret nye møbler og interiør i stål.

For det går stærkt for de 29-årige fyre Nichlas Bjørn og Christoffer Sakstrup, der står bag succesvirksomheden i Pandrup. Rigtigt stærkt.

- Vi oplever virkelig, at de frø, vi har sået de seneste år, er begyndt at vokse, siger Nichlas Bjørn, medejer af Nichba.

Fra hobby til rekordregnskab

For blot fem år siden var Nichba et hobbyprojekt - nu har virksomheden trods corona leveret sit bedste regnskab til dato.

Samtidig har drengene i Pandrup solgt partier til både Google og hotelkæden Hilton, mens amerikanske colleges fylder deres kollegier med badeværelsesinteriør fra Nichba.

- Det er da fedt, at nogle af de store profilerede virksomheder handler med os. Det viser, at vi gør noget rigtigt, siger Nichlas Bjørn.

Han glæder sig over, at sådanne aftaler har været med til at sikre Nichba en solid indtægt det seneste år.

- Vi er kommet rigtig godt igennem et år, hvor mange har knækket halsen, siger Nichlas Bjørn med henvisning til årsregnskabet, hvor årets resultat endte på 1.940.372 før skat.

Kunder verden over

Foruden makkerparret er yderligere to ansatte nu kommet til, og Nichba er på mange måder ved for alvor at etablere sig som en virksomhed, der langt fra bare er et hobbyprojekt.

- Vi har vist vores værd. Med de resultater, vi har leveret i 2020, har vi bevist, at vi virkelig har nogle gode produkter at tilbyde, siger Christoffer Sakstrup.

Han fortæller, at Nichbas produkter særligt sælges til metropoler verden over, hvoraf særligt Tyskland og England er blandt de største eksportmarkeder.

- For os betyder det ikke det store, om et produkt skal sendes til Gistrup eller Melbourne. En fragtlabel er en fragtlabel, og det tager kun én dag mere at få produktet sendt til Melbourne, siger Nichlas Bjørn og henviser til, at Nichba eksporterer cirka 70 procent af sine produkter.

Med de solide 2020-tal i bagagen og med et ukueligt gå-på-mod har Christoffer Sakstrup og Nichlas Bjørn store håb for fremtiden.

- Om fem år håber - og forventer - vi at være mellem 20 og 30 medarbejdere, hvis udviklingen fortsætter, siger Christoffer Sakstrup.

Nichba-Design ApS
mio. kr. 2020 2019
Bruttofortjeneste 3,2 1,3
Resultat før finansielle poster 2,0 0,6
Resultat før skat 1,9 0,5
Årets resultat 1,5 0,4
Balancesum 3,2 1,2
Egenkapital 2,1 0,6
Gns. antal ansatte 3 1
Regnskabsåret blev afsluttet 31. december 2020.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079