23948sdkhjf

Kinnarps vokser i Danmark

Regnskabsåret 2011/12 udviklede sig bedre end ventet for Kinnarps’ danske selskab. Omsætningen er vokset med 19 procent og indtjeningen tredoblet.
Da Kinnarps A/S tog hul på et nyt regnskabsår i september måned i fjor, var det med forventningen om en fremgang i omsætningen på 7-8 procent. Væksten skulle dels sikres gennem en satsning på salg til den offentlige sektor, dels ved at gå efter større udbud fra erhvervskunder, og strategien er lykkedes over al forventning.

Det er således lykkedes at forbedre resultatet fra 0,7 til 2,0 mio. kr. efter skat, mens omsætningen er øget fra 168 til lige over 200 mio. kr. – en vækst på 19 procent i forhold til året før og det højeste aktivitetsniveau siden 2007/08.

- Den flotte vækst i omsætningen skal også ses i lyset af, at vi i 2011/12 i gennemsnit har været fire færre ansatte end året før. Denne øgning i produktiviteten er nødvendig i kampen mod de faldende marginaler på et marked, der er præget af ekstrem priskonkurrence, oplyser Kinnarps, som ved regnskabsårets slutning beskæftigede 65 medarbejdere i Danmark.

Et 2012/13 på niveau med 2011/12
Trods fremgangen forventer Kinnarps ikke, at krisen er et overstået kapitel. Ledelsen anslår, at det samlede marked for kontormøbler i 2011/12 var 40-45 procent lavere, end da branchen toppede i 2007/08. Og med den fortsatte overrepræsentation i branchen vil der også være hård kamp om kunderne i det kommende år.

- I det forløbne år er der sket et par fusioner, og mange virksomheder har været presset til at finde nye samarbejdsrelationer. Men grundlæggende er vi stadig for mange udbydere til et begrænset marked. Uanset de udfordrende forudsætninger, så fastholder vi vores tro på et fornuftigt resultat i 2012/13 på niveau med 2011/12. Der er en lang række forretnings- og kundeområder, hvor vi kan forbedre vores markedsandel, og det agter vi at gøre, lyder den optimistisk melding fra Kinnarps-ledelsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.113