23948sdkhjf

BoConcept oplever atter vækst i Tokyo

En ny strategi skal være med til at løfte salget på det japanske marked, som genererer 4-6 procent af BoConcepts globale omsætning.
Efter en række år med en flad omsætning på det asiatiske marked, peger pilen nu op for BoConcept, som i sidste måned genåbnede kædens flagskibsbutik i det smarte Aoyama-kvarter i Tokyo efter en renovering

- Det går specielt godt i vores egne butikker, der fortrinsvis ligger i Tokyo, fortæller Kim Mølholm fra BoConcept, der med base i Hongkong har det overordnede ansvar for Asien, til Møbel+Interiør Brancheforeningen.

Til gengæld har BoConcept måttet notere sig en mindre svækkelse i salget hos de 15 franchisetagere, som især befinder sig i den større byer omkring Tokyo.

Går efter DINKS sidst i 30’erne
- Her er udfordringen blandt andet at hjælpe med at forbedre brugen af vores salgsværktøjer og butikkernes beliggenhed, siger Kim Mølholm.

BoConcept har især kig på de såkaldte DINKS, som er en sammentrækning af ”Double Income, No Kids”, hvilket er par, der typisk bor i storbyerne. Prisniveauet er derfor højnet og det samme er målgruppen, som er skruet op fra de 25-30-årige til de 35-40-årige.

Det japanske møbelsalg er faldet fra ca. 450 mia. kr. i storhedstiden omkring 1990 til omkring 187 mia. kr. i år, men markedet udgør stadig omkring 4-6 procent af BoConcepts globale omsætning.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.069