23948sdkhjf

Stigende købekraft og privat forbrug i Polen

Med medlemskabet af EU og en vækst, der mindst er dobbelt så høj som i de nordiske lande, har danske virksomheder endelig fået øjnene op for de samhandelsmuligheder, der ligger i det nye og økonomisk stærkere Polen.
Alene i 2006 solgte danske virksomheder for 9 mia. kroner til Polen; 400 danske virksomheder er allerede aktive i Polen, og flere virksomheder vender blikket mod sydøst for at benytte sig af de muligheder, der ligger i den stigende vækst og købekraft. Det oplyser Berlingske Business.

- Hele miljø- og energiområdet er særligt interessant, fordi Polen står overfor en del udfordringer på det område, siger Søren Juul Jørgensen til avisen.

Polen kommer, som nyt medlem af EU, til at opfylde en lang række krav fra EU på det område i de kommende år.

Eksperter udtaler, at væksten i Polen i de kommende år vil ligge på mere end 5%.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078