23948sdkhjf

Møbelkoncernen BoConcepts 2006

Møbelkoncernen BoConcept har haft et udfordrende 2006 – men det har været år med økonomisk fremgang for koncernen.
Møbelkoncernen BoConcept har satset alt på brand og franchise-koncept, og det har vist sig at bære frugt. Det skriver dagbladet Børsen i dag.

Koncernens brandstores bidrager med næsten tre fjerdedele af koncernomsætningen, og salget i tredje kvartal steg med 45%. Og i de første ni måneder af regnskabsåret 2006/2007 er resultatet før skat mere end fordoblet til små 46 mio. kr.

BoConcept forventer nu en omsætningsfremgang i aktiviteter på ca. 20% og opjusterer derfor resultatet før skat for hele perioden 2006/2007 til 55-60 mio. kr. mod de tidligere ventede 50-55 mio. kr. Omsætningen for hele perioden forventes at lande på godt 1,1 mia. kr.

BoConcept har i de sidste mange år nedbragt salget af produkter til den traditionelle møbelhandel og i stedet satset på de franchisetagere, der udelukkende sælger BoConcept-møbler.

I de første tre kvartaler af 2006/2007 er der netto kommet 20 nye brandstores til, og ifølge Viggo Mølholm, adm. direktør i foretagendet, er der yderligere 15 på vej i fjerde kvartal, og 30 brandstores ligger klar på tegnebrættet.

BoConcept lukker i øvrigt polstermøbelfabrikken i Hornslet og afskediger op mod 70 ansatte. Produktionen på fabrikkerne i Herning og Ølgod bevares, men udenlandske leverandører skal levere størstedelen af de kommende års vækst.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082