23948sdkhjf

Jysk fordobler salget på nettet

Jysk har gjort hele kædens store onlinesortiment tilgængeligt i alle butikker, hvilket har øget onlinesalget med 100 procent.
Jysk arbejder hele tiden med at kombinere fordelene ved fysiske butikker tæt på kunderne og muligheden for at udvide sortimentet gennem onlinesalg.

Derfor gjorde Jysk det i midten af marts muligt for kunderne at bestille fra hele Jysks sortiment i netshoppen og hente varerne i den lokale butik uden at skulle betale for fragt.

Et tiltag, der har ført til en fordobling af onlinesalget.

- Formålet er at kombinere fordelen ved at have lokale butikker mange steder i landet med vores meget store sortiment. Med vores nye setup får Jysk-kunder mange flere valgmuligheder uden ekstra omkostninger, og jeg er glad for, at danskerne har taget så godt imod de nye muligheder, siger Niels Veien, Executive Vice President, Sales, Marketing & E-Business i Jysk.

Kæmpe succes gav problemer
Faktisk var succesen i begyndelsen så stor, at Jysk i en periode måtte begrænse det nye tiltag

- Butikkerne kunne simpelthen ikke følge med, når vi samtidig skal levere den gode service, vi stræber efter i Jysk. Nu har vi forbedret konceptet, så vi både kan tilbyde god service og bredt sortiment, siger Niels Veien.

En tankegang, der er grundlaget for alle de mange nye muligheder, som Jysk løbende lancerer.

- Der er sket rigtig meget de senere år, når det gælder kundernes mulighed for at handle på den måde, der passer dem. Kunderne forventer ganske simpelt, at de kan handle på nettet døgnet rundt og få leveret varerne præcist, som det passer dem. Kun de kæder, som formår at kombinere styrken fra lokal tilstedeværelse med internettets muligheder, får succes i fremtiden, spår Niels Veien.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094