23948sdkhjf

Dansk design klar til OL

Den Danske Pavillon i Rio fremviser dansk design.
Kronprinseparret, prins Joachim og prinsesse Marie åbnede tidligere på ugen Den Danske Pavillon, hvor virksomheder og statslige institutioner skal gøre reklame for Danmark ved OL i Rio. Det skriver DR Sjælland.

En af de virksomheder, som står klar, er Design Nation fra Stege. Virksomheden udstiller serveringsbakker og foldeborde. Og indehaver Jens Brorsen glæder sig:

- Det er en stor ære at være med til at repræsentere dansk design til et OL. Vi ser det som en fantastisk platform for at vise, hvad vi er dygtige til i Danmark, siger han til DR Sjælland.

Udover at være med til at vise, hvad dansk design kan i disse år, håber han også at nå ud til et stort publikum:

- Vi ved fra tidligere OL, at der er op til 7.000 journalister tilstede, og sidst besøgte 15 internationale tv-stationer den danske pavillon. Så vi håber, vi kan nå ud til en masse mennesker i Brasilien og internationalt, som vi ellers ikke ville nå ud til, siger Jens Brorsen til DR Sjælland.

Pavillon skal promovere Danmark under de olympiske lege, der begynder på fredag. I pavillonen vil man også kunne møde Visit Denmark, Dansk Erhverv, Grundfos og en række mindre virksomheder.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081